4.5.2015

Blogitalli: viikon blogihaaste istunta-analyysi


Ajattelin kokeilla hieman erilaista tällaista postausta... no jaa aloitan kaikki postaukset tällä tavalla.. Mutta siis blogitallin viikon haasteena on oma istunta ja koin itselleni "tärkeäksi" kertoa siitä myös teille! Minun oma istuntani ei ole mikään kovin hyvä, varsinkaan esteillä ja kun katselen kuvia, minua rupeaa ärsyttämään että miten minun istuntani voi näyttää tuolta ja olenko oikeasti tuo minä joka istuu tuolla hevosenselässä. Uskaltaisin jopa väittää, että en ole ainoa joka näin ajattelee omasta istunnastaan... Minun istunnassani on paljon virheitä sekä sileällä että esteillä ja yritän parhaani mukaan keskittyä ja korjata niitä. 

Saan paljon palautetta istunnastani valmentajilta sekä opettajilta, mutta suurin vaikuttaja siihen on kun katsoo kuvia tai videoita ja huomaa millainen se oma istunta on ja miltä se näyttää. Joten päätin nyt "analysoida" teille minun istuntaani, koska tämä saattaisi jopa joitakin kiinnostaa..

Istunnassa on kokoajan parannettavaa ja kenelläkään ei ole sitä "täydellistä" istuntaa. Käyn tässä läpi tekstin ja kuvien muodossa istuntaani että miltä se sitten minun mielestäni oma istuntani näyttää. Kun yhden ongelman saa korjattua, yleensä tulee uusi ongelma esille.




Ryhti on minun ianikuinen ongelma. Tätä on yritetty korjata todella paljon, sitten se taas tipahtaa takaisin tähän tilanteeseen, kunnes se korjataan uudelleen ja nyt se toivottavasti tulee jäämäänkin sitten siihen oikeaan asentoon. Eli suurin istunnassani piinaava ongelma on ryhdin kanssa. Olen miettinyt miten ryhtiä voisi parantaa, mutta minun omat ideat alkavat loppua. Onneksi on ratsastuksenopettajia ja valmentajia joilta saan todella hyviä vinkkejä.

Minun katseeni karkaa yleensä aina hevosen niskaan jotta näkisin miten hevonen liikkuu. Katse on minulla huono sekä esteillä että sileällä mentäessä. Minua tämä ongelma häiritsee etenkin sileällä menossa, sillä yleensä en saa reittiä seuraavaan tehtävään ja reitit kiemurtelee sinne sun tänne.

Käsissä on kulmaa, mutta ne ovat irti kyljistä. Minulla on aina tuo sama ongelma.

Yleisimmät ongelmat lähtevät aivoista. Siitä, että itse huomaat tilanteessa tai toisessa asian ja pyrit korjaamaan sitä. Kun keskität ajatuksesi tähän kyseiseen ongelmaan tai virheeseen saatat huomata, että pystyt tekemään virheelle jotain. Mutta kun keskityt vaikka hevosesi taivuttamiseen tai asettamiseen ja hetken päästä saatat nähdä, että kätesi (tai ongelma alueesi) on taas samalla kohtaa kun se oli lähtötilanteessa. Ei siis mikään ihan helppo homma yrittää korjata virheitä.

 Minulla on yksi suurimmista ongelmista kädet. Vielä vähän aika sitten ratsastin kädet suorana enkä edes tajunnut vaikka minulle siitä sanottiin että kyynerpäihin kulmausta niin en vain saanut niihin kulmaa. No se ongelma on jo saatu aika hyvin korjatuksi, mutta sitten kun minulla on kyynerpäässä kulmaa niin en laita käsiä kiinni kylkiin jolloin minun kroppani ja käsieni välistä näkyy puoli maailmaa. Siitäkin minulle sanotaan mutta en vain syystä tai toisesta tee asialle yhtään mitään. 

Sitten ne nyrkit. Nyrkit eivät pysy minulla "ikinä" pystyssä, sillä joko en keskity niihin tarpeeksi tai sitten ne ei vain pysy pystyssä. Ei minun nyrkkini omasta mielestäni pahimmat ole mutta pahat ne silti ovat. Nyrkit eivät pysy minulla kiinni, jolloin minulla alkaa ohjat löystyä ja löystyä ja niitä saa olla aina kerimässä lyhyemmäksi. 


Minun jalkani menee varsinkin esteillä taakse.

Sitten minun jalkani. Niiden kanssa olen setvinyt jo aika kauan. Minun jalkani menee esteillä varsinkin taakse ja vaikka yritänkin keskittyä pitämään ne alhaalla niin silti ne aina nousevat huomaamattani. Jalat ovat tällä hetkellä pinnalla minun onglmissa. Yritämme ratsastuksenopettajan ja valmentajien kanssa korjata ongelmaa, mutta se osoittautuu hyvin haastavaksi.


Onko teillä muuten jotain samanlaisia virheitä tai ongelmia?
Viikon blogihaasteeseen osallistumalla voit voittaa yli 100 euron arvoisen istunta-aiheisen kirjapaketin.



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti