5.5.2015

10 faktaa

1. Minun on aina harjattava ja irrotettava satulavyö molemmilta puolilta, vaikka satulavyö ei olisikaan likainen, niin minun on silti aina harjattava se ja irroitettava vyö,koska etenkin nahkavyö vääntyy jos sitä ei irrota

2. Vanilla on kumma tapa, aina kun se saa kisoissa porkkanaa tai ihan mitä muuta vaan herkkua niin se rupeaa louskuttamaan huulillaan ja kisoissa sotkee aina mun vaatteet, joten vahingosta viisastuneena annan aina kisahoitajani taluttaa sitä, jotta omat vaatteet ei sotkeudu.

3. Vani hyppää joka kuvassa korvat hörössä, karsinassa se aina luimii ja esittää olevansa vihainen, mutta aina kun se hyppää jonkin esteen sillä on aina korvat hörössä.






4. Jos hevosen otsatukka tai harja ja häntä ei ole harjattu minua rupeaa häiritsemään se tosi      paljon, sillä jos ne on huonosti ja ei harjatut hevonen näyttää kuin siihen ei olisi käytetty aikaa

5. Kaikki suurinosa hevoskuvista joissa minä olen selässä epäonnistuu sillä ajattelen niin koska ilmeeni ja asentoni vaikuttaa siihen liian paljon

6. Olen ratsastanut yhdeksän vuotta ja askeleen pidentäminen ja lyhentäminen sekä avotaivutus on minulle ratsastuksessa hyvin haastavaa. 

7. Minun mielestäni ratsastus ei ole tärkeintä, vaan hevosen hoito ja se että hevonen tuntee että siitä välitetään eikä vain ratsasteta.


8. Kun kuka tahansa hevonen ketä talutan kävelee vieressäni, yritän kävellä samaan tahtiin kuin hevonen itse

9. Kun varustan hevosta, tykkään laittaa ensin huovan sitten romaanin ja sitten satulan, näin varmistan että ne menevät hyvin

10. Pyrin juottamaan Vanille tunnin jälkeen melassivettä, koska se on ikäänkuin palkinto vanille hyvästä tunnista

Toivottavasti tämä ei ollut tylsä postaus!
Haluatteko samanlaisen myös ei ratsastukseen liittyvästä?
Kommentoikaa alas mitä tykkäsitte!







Ei kommentteja :

Lähetä kommentti